Get Adobe Flash player

„Együtt egymásért” közösségformáló tréningsorozat

2011. június 18-19

Bázakerettye

A Nemzeti Erőforrás Minisztérium a Gyermek és Ifjúsági Alapprogramon keresztül a Tudat Mezsgyéjén Alapítványt pályázati támogatásban részesítette.

Az alapítvány az Alapprogram „Fiatalok közösségformáló, közösségfejlesztő tevékenységeinek, az ifjúsági képviselet fejlesztésének, az ifjúsággal foglalkozó szakemberek tapasztalatcseréjének, szakterületi és ágazatközi együttműködésének támogatására” elnevezésű pályázati kiírásra adta be pályázatát, melyet sikeresen meg is nyert.

Ezen a hétvégén is értelmi sérült és ép fiatalokkal közösen vettünk részt a programon. Az előző két hétvégén részt vevő ép fiatalok nem tudtak részt venni egyéb elfoglaltságaik miatt ezen a hétvégén, ezért a nagykanizsai Thúry György Kereskedelmi, Vendéglátó és Idegenforgalmi Szakképző Iskola tanítványai vettek részt a kétnapos programon.

A nehézkes tömegközlekedés miatt bérelt autóbusszal indultunk el Magyarszerdahelyről 9 órakor. Bázakerettyére megérkezve először elfoglaltuk a szállást, majd „Rókavadászat” segítségével kialakítottuk a csapatokat a korábbi gyakorlatnak megfelelően – egy csapatban együtt játszott ép és fogyatékossággal élő személy. A menetlevelek és csapatnevek kitalálása után elkészítettük a szendvicseket és elindultunk az enapi túránkra. A részt vevő ép fiatalok a szállásra megérkezve nagyon feszélyezve érezték magukat, de a túra során már teljesen keveredtek a fogyatékossággal élő személyekkel. Nagyon jó hangulatban kirándultunk a kistolmácsi tóhoz. A tónál lehetőség volt fürdésre, ezt a csapat több mint fele ki is használta. Nagyon jó hangulatban töltöttünk el másfél órát a tóparton.

A csapat  Fürdés a Kistolmácsi tóban

A szállásra visszaérkezve rögtön közösségépítő játékokkal folytattuk a programot. A legjobban a bekötött szemmel a háromszögek készítése tetszett mindenkinek. A feladatot először félve fogadta mindenki, de nagyon hamar belerázkódtak a résztvevők. A játékban már mindenki egyenlő volt, ép ember segített sérültnek, de a bekötött szemű szituáció gyakran adtak olyan helyzetet, hogy a fogyatékkal élő ember segített az épnek.

A játékok után közösen előkészítettük a vacsorát, miközben a fiúk tüzet raktak. Vacsorára szalonnát és kolbászt sütöttünk nyárson, mellé salátát készítettünk közösen. A tábortűz mellett nagyon sok tuskó volt, így közösen mindenki meg tudta sütni a vacsoráját, közben sokat beszélgettünk.

Vacsora után elindultunk esti túránkra. A túra során megnéztük az olajkutakat, olajos házakat és egyén olajbányászati emlékeket. Közben interaktív ismeretterjesztést végeztük Magyar Angélával. A résztvevők tudták, hogy biztos nem véletlenül hangzanak el információk, ezért elég sokat kérdeztek.

Tábortűz  Esti túra

Szállásunkra visszaérkezve ismét tüzet raktunk, a tábortüzet az eső sajnos elmosta. Többen lefeküdtek aludni, de a csapat több mint fele hajnalig beszélgetett a társalgóban. A lakók nagyon élvezték azt, hogy az ép fiatalok végig velük voltak, együtt tudtak velük beszélgetni. Nagyon jó hangulatban telt el az este.

A késői lefekvés ellenére a csoport már 6 órakor ébresztés nélkül felkelt, közösen elkészítettük a reggelit.

Reggeli után rögtön belefogtunk a játékokba, felváltva játszottunk egy közösségépítő, majd egy szórakoztató játékot. Annak ellenére, hogy éjszaka nagyon sokan fent voltak, mindenki maximális lelkesedéssel vetette bele magát a feladatokba. Az előző napon elhangzottakból természetesen 13+1 találatos totó sem maradhatott ki a feladatok közül. Éjszaka és egész délelőtt esett az eső, ezért a szabadtéri játékokat nem tudtuk megvalósítani, de bent az épületben is nagyon gyorsan eltelt az idő.

Ebéd után megtörtént az eredményhirdetés, a vetélkedést szoros küzdelemben a Zalai betyárok csapata nyerte.

Mindenki pár mondatban leírhatta azt, hogy hogyan érezte magát a hétvégén. Nagyon szép és őszinte gondolatok születtek – amiket felhasználtunk a fotókiállításon is.

Zárásként mindenki elmondta, Azért örültem, hogy itt lehettem…..A körben szintén nagyon őszinte gondolatok hangzottak el az ép fiatalok részéről is, arról, hogy milyen félelmekkel jöttek ide, de milyen pluszt adott nekik a hétvége.

A hétvégén mindenki nagyon jól érezte magát, nagyon jól működött a közösségépítés, teljesen egyenrangúként viselkedett  és játszott az ép személy és a fogyatékossággal élő, a segített és segítő. Mint, ahogy a korábbi tréningek során, most is megvalósult az „együtt egymásért” elv. A hétvégék közül talán ez sikerült a legjobban, ami múlt az ép fiatalok személyén is, akik végig a lakók közt voltak, teljesen elkeveredve velük. Az ép és a fogyatékossággal élő fiatalok is várják a folytatást, akár egy napos kirándulás – közösségépítés keretében is.

Magyarszerdahely, 2011. június 30.